Ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) υποδέχτηκε την Παρασκευή, 17 Μαΐου τους μαθητές και τις μαθήτριες του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πεντέλης, στον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας, για τη διεξαγωγή του νέου, πρότυπου, πολυαισθητηριακού, εκπαιδευτικού προγράμματος, με θέμα: «Ανακαλύπτω το δάσος της Πάρνηθας».
Πρόκειται για μια ακόμη συνεργασία του ΟΦΥΠΕΚΑ με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πεντέλης, η οποία περιλάμβανε βιωματικές δράσεις εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας παιδιών με νοητική υστέρηση, που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού και έχουν και συνοδές αναπηρίες. Όλα τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και με μεγάλο ενδιαφέρον στις δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους.
Μέσω της περιήγησης στο φυσικό περιβάλλον, μέσω της πεζοπορίας σε επιλεγμένο μονοπάτι και της δημιουργίας του ομαδικού έργου “land art”, αλλά και ατομικών κατασκευών, με φυσικά υλικά από το δάσος, είχαν μια ξεχωριστή επαφή και αισθητηριακή αλληλεπίδραση με τη φύση.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε, επίσης, παιχνίδι γνωριμίας. Τα παιδιά, με τη βοήθεια των συνοδών και των ξεναγών, συγκέντρωσαν κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας τους στο δάσος, φυσικά υλικά, όπως ξερά κλαδιά, βρύα, λειχήνες και φλοιούς, που τα ονόμασαν «θησαυρούς». Έπειτα παρουσίασαν τους «θησαυρούς» στην ομάδα τους και με τα φυσικά υλικά που είχαν στη διάθεσή τους δημιούργησαν ένα εντυπωσιακό δέντρο (κολάζ), το «δέντρο της ζωής».
Ως αναμνηστικό της γεμάτης όμορφων εμπειριών ημέρας, πήραν μαζί τους μικρότερα δεντράκια που έφτιαξαν σε ατομικά καδράκια, αλλά και αναμνηστικά που τους δόθηκαν από τον ΟΦΥΠΕΚΑ.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες στη διευθύντρια του σχολείου, κυρία Λίλη Κονταξή, στους συνοδούς – εκπαιδευτικούς και ιδιαιτέρως στις ειδικούς παιδαγωγούς, κυρία Βάσω Ζώρζου και κυρία Εύα Τάκου, για την άψογη και αγαστή συνεργασία με τα πολύπειρα στελέχη διαφορετικών Μονάδων Διαχείρισης του ΟΦΥΠΕΚΑ. Η εξαιρετική αυτή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων, τόσο κατά τον σχεδιασμό όσο και κατά τη διεξαγωγή αυτού του πρότυπου, εκπαιδευτικού προγράμματος, ήταν καθοριστική για την επιτυχή έκβαση του.