Περνά περνά η μέλισσα
με τα μελισσόπουλα
και με τα παιδόπουλα
‒ Τι θέλεις; Το κόκκινο τριαντάφυλλο ή το άσπρο γιασεμί;
‒ Το κόκκινο τριαντάφυλλο
‒ Πήγαινε από ’κεί
Περνά περνά η μέλισσα
με τα μελισσόπουλα
και με τα παιδόπουλα
‒ Τι θέλεις; Το κόκκινο τριαντάφυλλο ή το άσπρο γιασεμί;
‒ Το άσπρο γιασεμί
‒ Έλα από ’δώ
Τραγούδι που ερμηνεύεται στο πλαίσιο του φερώνυμου ομαδικού παιχνιδιού. Τα παιδιά, συνήθως στο ύπαιθρο, επιλέγουν δύο «μάνες» οι οποίες διαλέγουν η καθεμιά ένα στοιχείο της φύσης από ευρύτερες κατηγορίες, όπως λουλούδια, φρούτα, φυτά, δένδρα, πουλιά. Κατόπιν αυτού σχηματίζουν καμάρα και τα υπόλοιπα παιδιά περνούν τραγουδώντας κάτω από αυτήν. Όταν ολοκληρωθεί το ποιητικό κείμενο, οι μάνες σταματούν το παιδί που βρίσκεται κάτω από την καμάρα και θέτουν το δίλημμα της επιλογής μεταξύ των δύο στοιχείων (λουλουδιών, φυτών κ.λπ.) που διάλεξαν. Ανάλογα με τις επιλογές τους, τα παιδιά δένονται, ένα προς ένα, πιανόμενα από τη μέση, πίσω από την αντίστοιχη μάνα και το παιχνίδι ολοκληρώνεται με διελκυστίνδα. Μολονότι δεν είναι ιδιαίτερα ευδιάκριτο, θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε ότι ο φυσιογνωστικός χαρακτήρας του παιχνιδιού αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα. Αφενός εκκινεί από τη σοφή επιλογή των μελισσών (μάνες) που κατορθώνουν, γνωρίζοντας καλά τη φύση, να αξιολογούν τα στοιχεία της και να διαλέγουν το βέλτιστο. Αφετέρου προάγει την κεφαλαιοποίηση αυτής της γνώσης εμβαπτίζοντάς την στο πνεύμα του κοινοτισμού των μελισσών και στη σημασία της υιοθέτησης του προτύπου της οργάνωσής τους για την επίτευξη των κοινών στόχων. Το «μελίσσι» των παιδιών, με το ισχυρό αίσθημα της κοινότητας, μπορεί να κερδίσει τη διελκυστίνδα.